Post

Co jeść aby zajść w ciąże?

 

Jeśli nie możesz zajść w ciążę w zwykły sposób, możesz spróbować zwiększyć swoje szanse stosując „specjalną” dietę. Dla większości kobiet jednym z głównych celów życiowych jest zostanie matką. Jednak dla wielu realizacja tego zadania trwa zbyt długo. Jeśli nie masz problemów zdrowotnych, chęć posiadania dziecka jest szczera, można spróbować innego, „ludowego” sposobu - zmianę diety.

Dietetycy nie wymyślili jeszcze żadnej diety która by przyczyniała się do zajścia w ciążę. Istnieją jednak zasady przekazywane z pokolenia na pokolenie. Plotka głosi, że wszystkie „działają” i gwarantują wczesne poczęcie.

 To przede wszystkim ziarna słonecznika. Zawierają dużo witaminy E, cynku, selenu i kwasu foliowego, które bardzo wpływają na zdolności rozrodcze. Owoce cytrusowe (pomarańcze, grejpfruty, pomelo, mandarynki), są jednym z najsmaczniejszych źródeł witaminy C, która pomaga w ustabilizowaniu owulacji u kobiet. Sery dojrzewające twarde. Naukowcy odkryli, że zawierają one wiele poliamin - specjalnego rodzaju białka, które odgrywa ważną rolę w funkcjach rozrodczych człowieka.

Wątróbki - kurczak, wołowina czy kaczka, to bez znaczenia. Zawierają wiele witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (na przykład witaminę A), a także żelazo, cholinę, kwasy tłuszczowe omega-3, witaminę B12 i kwas foliowy. Fasola i soczewica. Są bogate w kwas foliowy, niezbędny kobietom, które marzą o macierzyństwie.

Szparag. Kolejny magazyn pożytecznych substancji, bez których początek zdrowej ciąży jest niemożliwy (witaminy K, A, C, kwas foliowy i tiamina). Ostrygi. Niskokaloryczny produkt, który ma niezwykle pozytywny wpływ na płodność człowieka. Granat. Jest bogaty w przeciwutleniacze, żelazo, a ponadto ma korzystny wpływ na ruchliwość plemników. Orzechy włoskie. Dzięki zawartym w nich kwasom tłuszczowym omega-3 i omega-6 jakość nasienia u mężczyzn ulega zauważalnej poprawie. Oznacza to, że zwiększają się również szanse na zostanie rodzicem.

Dieta powinna być bogata w zdrowe tłuszcze, produkty pełnoziarniste i białka roślinne. Wszystko to utrzymuje układ rozrodczy kobiety w sprawności, sprzyja regularnej owulacji, normalizacji poziomu cukru, a ostatecznie rozpoczęciu ciąży. Różnica między dietą płodną a innymi polega na wyższym poziomie kwasu foliowego, który odgrywa dużą rolę zarówno w poczęciu, jak i rozwoju zarodka. Jest bogaty w owoce, orzechy i zioła, warto też przyjmować witaminy. Tłuste mleko, ser i jogurt są nie tylko dozwolone, ale zalecane dla tych, którzy chcą szybciej zajść w ciążę. Produkty mleczne o normalnym poziomie tłuszczu sprzyjają wytwarzaniu hormonu, który bierze udział w tworzeniu insuliny i może być związany z owulacją i płodnością.

Dieta płodna nie jest sztywna i pomaga w odchudzaniu, więc praktycznie nie ma przeciwwskazań. Może faktycznie zwiększyć szanse zajścia w ciążę, jeśli kobieta nie ma poważnych problemów, takich jak infekcja lub zatkane jajowody. Jeśli masz kłopoty dłużej niż rok, powinieneś udać się do lekarza.

Dlaczego nie możesz zajść w ciążę

Tabletki, plaster, zastrzyk, pierścionek, spirala, implant - każda metoda, zmniejsza prawdopodobieństwo zajścia w ciążę poniżej 1%. W przypadku kamienia piersią jest szansa na zajście w ciążę, ale jest niewielka, zwłaszcza w pierwszych miesiącach karmienia: prolaktyna hamuje płodność. Jednak musisz pamiętać, że jeśli nie ma miesiączki, nie oznacza to, że ciąża jest niemożliwa. Masz ponad 44 lata - Kobieta rodzi się z 1-2 milionami jaj, ale do czasu rozpoczęcia miesiączki jest ich tylko 300 tysięcy, a do 40. urodzin - 25 tysięcy. Kobieta powyżej 44 roku życia ma 5% szans na zajście w ciążę.