Post

Jak Aloe Vera działa jako Adaptogen

Wstęp


Aloe Vera jest rośliną utożsamianą z wieloma korzyściami dla zdrowia i życia. Istnieje od tysięcy lat, a zakres jego mocy jest wciąż nieznany. Każdego dnia naukowcy odkrywają nowe zastosowania i właściwości tej sukulentowej rośliny. Aloe Vera jest powszechnie uznawany za swoje właściwości lecznicze, zastosowanie w przemyśle pielęgnacji skóry, wkład w zdrowie i wiele innych.
Jeszcze inne ekscytujące zastosowanie tej cudownej rośliny jest jako adaptogen. W tym artykule, będziemy dyskutować, jak Aloe Vera działa jako adaptogen i znaczenie tej jakości.

Adaptogen


Terminem "adaptogen" określa się grupę roślin lub ziół o wspólnej, unikalnej funkcji. Są one niedawnym, ale fascynującym odkryciem w branży zdrowia i życia. Mówiąc najprościej, adaptogen pomaga organizmowi zwiększyć zdolność adaptacji do fizycznych i emocjonalnych czynników stresogennych. Osiągają ten efekt poprzez "wytwarzanie odporności nieswoistej".
Adaptogeny pracują szczególnie z układem nadnerczy, ponieważ kontrolują hormony, które zarządzają odpornością organizmu na stres, niepokój, zmęczenie i inne. Pomyśl o nich jak o dobrych pigułkach, które mogą sprawić, że wszystko będzie lepsze tylko przez ich połknięcie.
Ważne jest, aby wiedzieć, że adaptogeny to substancje naturalne, takie jak niektóre zioła i rośliny. Są one odpowiednie dla ludzi w każdym wieku i działają naturalnie na organizm. Oprócz roślin Aloe Vera, inne adaptogeny obejmują:

  • Amla
  • Cordyceps
  • Święta bazylia
  • Maca
  • Rhodiola
  • Ashwagandha
  • Kava Kava
  • Żeń-szeń
  • Astragalus

Lista roślin o właściwościach adaptogennych jest nieskończona. Aby roślina lub zioło mogło być uznane za adaptogen, musi spełniać następujące kryteria;

  • Zioło nie może powodować stresu w organizmie
  • Zioło musi mieć niespecyficzne działanie. Oznacza to, że powinno wspierać całe systemy organizmu i oferować wszechstronne korzyści dla ciała.
  • Zioło musi być korzystne dla organizmu bez powodowania szkód lub skutków ubocznych.

Aloe Vera doskonale spełnia każde z tych kryteriów i jest uważany za jeden z najznamienitszych adaptogenów.


Tajemnica Adaptogenów


Adaptogeny zostały po raz pierwszy wprowadzone jako pojęcie dziesiątki lat temu, dokładnie w 1957 roku. Rosyjski toksykolog, Nikolay Lazarev po raz pierwszy użył tego terminu do opisania każdej substancji, która wzmacnia "stan nieswoistej odporności" podczas stresu. Lazarev oparł tę koncepcję na teorii Hansa Selye'a Syndromu Stresu i Adaptacji. Teoria ta wprowadziła trzy fazy stresu i adaptacji:

  • Faza alarmu
  • Faza odporności
  • Faza wyczerpania

Mówiąc prościej, te trzy etapy wyjaśniają normalną reakcję człowieka na stres lub stresor. Jest faza alarmu, w której stresor jest po raz pierwszy wprowadzony do osoby. Każdy zareaguje początkowym strachem lub alarmem, a następnie przejdzie do oporu, który może zakończyć się sukcesem lub porażką. Następnie pojawia się wyczerpanie.
Badania Lazareva pokazały mu, że substancje zewnętrzne mogą pomóc ludziom zwiększyć ich odporność lub zdolność adaptacji do stresu.
Po tym czasie pojawiły się bardziej bezpośrednie definicje adaptogenów. Niektóre z nich określały adaptogeny jako substancje, które "normalizują ciało i wzmacniają systemy narażone na stres".
Inna definicja nazwała adaptogeny "nieszkodliwymi środkami, które wykorzystują niespecyficzne środki w celu zwiększenia odporności na czynniki fizyczne, biologiczne, psychologiczne i chemiczne".
Nadal prowadzone są badania mające na celu pełną ocenę koncepcji adaptogenów. Jednakże, wyciągnięto już trwałe wnioski, które pokazują, jak adaptogeny mogą przynieść organizmowi wiele korzyści.


Aloe Vera jako substancja adaptogenna


Każdy byłby podekscytowany na myśl o tym, że ma naturalny sposób na rozwinięcie odporności na stres. Nikt z nas nie potrzebuje napierających skutków stresu lub uczucia strachu i zamieszania, które one przynoszą. Na szczęście, wielozadaniowa roślina, Aloe Vera, ma wszystkie rozwiązania.
W przeszłości przeprowadzono badania na żywych osobach, aby wyciągnąć wnioski na temat znaczenia Aloe Vera jako adaptogenu. Wyniki wyraźnie pokazały, że roślina ta aktywnie zwiększa odporność lub zdolność adaptacji do stresu. W ten sposób redukowane są skutki stresora, a czasem nawet całkowicie eliminowane. Oto, w jaki sposób Aloe Vera to robi:

System immunologiczny

Większość stresorów wpływa bezpośrednio na system odpornościowy organizmu. Łagodna depresja może sprawić, że zachorujesz, a inne fizyczne lub biologiczne stresory mogą same wywołać chorobę. Aloe Vera zapobiega temu poprzez wzmocnienie systemu odpornościowego. Obniża ciśnienie krwi i łagodzi stany zapalne.
Aloe Vera jest znany z tego, że zawiera dwanaście substancji, które odgrywają rolę w łagodzeniu stanów zapalnych. Ta cecha jest odpowiedzialna za ulgę odczuwaną przez pacjentów z reumatyzmem lub zapaleniem stawów po spożyciu soku z aloesu.
Właściwości dezynfekujące i antybakteryjne odgrywają również rolę w zwalczaniu szkodliwych bakterii w organizmie. Dzięki Aloe Vera można łatwo pokonać stres i w razie potrzeby szybko się przystosować. Ta cudowna roślina doskonale nadaje się do wspomagania organizmu w obronie przed fizycznymi, biologicznymi i środowiskowymi czynnikami stresogennymi.


Skóra


Rany lub oparzenia na skórze mogą być bardzo nieprzyjemne, a stan ten można określić jako stresor. W przemyśle kosmetycznym i pielęgnacji skóry, Aloe Vera jest rozpoznawany i ceniony. Ten sukulent oferuje witaminy, korzystne kwasy i właściwości bakteriobójcze. Łagodzące działanie Aloe Vera sprawia, że jest on przydatny przy wszelkich ranach na skórze.
Co ważniejsze, przyspiesza gojenie, gdy jest stosowany miejscowo lub nawet spożywany.


Trawienie

Złe trawienie może łatwo doprowadzić do zagrażających życiu chorób w organizmie. Jest to źródło dyskomfortu i bólu. Spożywanie Aloe Vera wspomaga trawienie i przywraca prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego.
Aloe Vera zawiera cholesterol, B-sitosterol, campesterol i HCL. Te sterole roślinne są znane ze swojej zdolności do zmniejszenia niestrawności kwasu i złagodzenia objawów alergii.
Jak używać Aloe Vera jako Adaptogen
Możesz korzystać z tej unikalnej jakości Aloe Vera na kilka sposobów. Roślina jest dostępna i niedroga. Nie ma też skutków ubocznych ani ograniczeń wiekowych. Każdy może używać i cieszyć się lepszą odpornością na stres oferowaną przez Aloe Vera.


Sok z Aloe Vera

Sok z Aloe Vera jest łatwy w przygotowaniu i może być spożywany doustnie bez żadnych komplikacji. Wymieszać żel aloesowy w wodzie i wypić lub pokroić soczyste części rośliny na małe kawałki i moczyć w wodzie przez noc. Pij sok z niego i pozostaw stałe części z tyłu.


Użyj Aloe Vera w sałatkach


Dla tych, którzy są wystarczająco odważni, aby utrzymać się z ich warzyw, jedzenie Aloe Vera podczas włączania do sałatek może być najlepszym rozwiązaniem. Pokrój sukulenty na kawałki i dodaj je jako dodatek lub główny składnik sałatek. Ta metoda spożywania aloesu jest popularna w południowo-wschodniej Azji i kulturach indyjskich. Ludzie w tych regionach są zaznajomieni z jedzeniem Aloe Vera na surowo.


Weź Aloe Vera na surowo

To może wydawać się odważne, ponieważ Aloe Vera ma gorzką i twardą skórę. Na szczęście możesz spożywać żel, unikając gorzkiej skórki rośliny. Delikatnie obierz tę zewnętrzną warstwę, aby odsłonić miękką, wewnętrzną część. Opłucz i jedz na surowo.

Gotowanie

Możesz również cieszyć się gotowanym aloesem, korzystając z kilku prostych i odżywczych przepisów. Ważne jest, aby pamiętać, że Aloe Vera potrzebuje delikatnych metod gotowania. Jak większość zielonych roślin, Aloe Vera po ugotowaniu wydziela wodę i traci swój pierwotny rozmiar. Możesz gotować go na parze przed wyciskaniem soku, dodawać do sałatek lub zup. Gotowanie aloesu zmienia jego teksturę, co może uczynić go bardziej atrakcyjnym dla niektórych osób.


Zastosuj miejscowo

To jest zawsze przyjemny wybór z Aloe Vera. Zastosuj miękkie, żelowe części roślin na rany, oparzenia, lub jakiejkolwiek części skóry, która wymaga efektu miejscowego. Przekonasz się, że rezultaty są zadowalające i warte zachodu.